loader

Prezentujte prodej své nemovitosti jako profesionál

Zaujmout potencionálního kupce je při prodeji nemovitosti základním klíčem k úspěchu. Nejenže tím získáte náskok před konkurencí, ale vyhnete se také zbytečnému podhodnocení prodávané nemovitosti. Jak na to, aby vystavený inzerát zaujal právě vašeho kupujícího?

Žena ve středním věku se rozhodla prodat svůj dům. Roky o něj pečovala, jak nejlépe uměla, a do oprav investovala v průběhu let nemalé částky. Byla si jistá, že o její opečovávaný dům v okrajové části krajského města bude velký zájem. S pomocí dcery dům nafotila a na internetový inzertní portál vyvěsila inzerát se stručným popisem. Uplynulo několik týdnů a na nabídku se neozval jediný zájemce. V jejím okolí se přitom v nedávné době prodalo hned několik domů v podstatně horším stavu.

S podobnými zkušenostmi našich klientů se setkáváme denně. Obvykle se liší lokalitou, stavem a dispozicemi prodávané nemovitosti i stanovenou cenou. Jednu věc však mají všechny společnou – totiž to, že prodávající si je sice vědom hodnoty nemovitosti, její benefity už ale nedokáže správným způsobem předat potencionálním kupcům.

Nedostatečná prezentace může pokazit celý prodej

Klientka, o které jsme psali na začátku tohoto článku, se rozhodla dále nepokoušet štěstí a oslovila naši realitní kancelář. Její dům jsme osobně navštívili, zhodnotili jsme jeho stav, umístění i cenu a došli jsme k jednoznačnému závěru: Důvodem, proč se doposud neozval žádný zájemce, není nemovitost samotná, ale její nedostatečná prezentace. A tak jsme se rozhodli, že jí s prodejem pomůžeme, a pustili jsme se do práce.

Prezentace pomocí moderních technologií

Nejprve jsme ve spolupráci s klientkou připravili nemovitost samotnou. Vybavení domu jsme přizpůsobili tak, aby v něm při vizuální prezentaci nefigurovaly žádné rušivé vlivy. Dům jsme profesionálně nafotili a připravili jsme podklady pro videoprohlídku a vizuální 3D prohlídku, díky které se potencionální kupec může po nemovitosti virtuálně projít, aniž by vstal od svého počítače. 

Popis, který zaujme správného kupce

Kromě pečlivé vizuální prezentace jsme se zaměřili také na samotná fakta o nemovitosti. Na jejich základě jsme připravili poutavý popis dispozic domu, jeho zahrady i lokality, ve které se dům nachází. Text jsme koncipovali tak, aby oslovil především mladé rodiny s malými dětmi, které vyhledávají klidnější část města, větší pozemek u nemovitosti a zároveň snadnou dostupnost zázemí, které poskytuje krajské město. 

Na stanovení prodejní ceny záleží

Majitelka si po vlastních neúspěších nebyla jistá se stanovenou cenou nemovitosti. Zvažovala, zda ze svých nároků na cenu neslevit. Vzhledem k atraktivitě lokality, dobrému stavu nemovitosti i dispozičnímu řešení domu jsme se rozhodli ji přesvědčit výši ceny udržet. 

Jak to celé dopadlo

Po přípravě všech podkladů jsme se pustili do vypuštění informace o prodeji domu do světa. Prodej domu jsme inzerovali na webových stránkách naší realitní kanceláře, ale také na dalších realitních serverech, které disponují vysokou denní návštěvností, a na vývěskách ve městě, kde se dům prodával. V rámci inzerce jsme kupujícím nabídli pomoc při vyřizování výhodné hypotéky a stoprocentní právní podporu při převodu nemovitosti.

Během následujících sedmi dní se na inzerát ozvali hned čtyři vážní zájemci. Tři z nich po osobní prohlídce nemovitosti projevili vážný zájem a začali podnikat konkrétní kroky k tomu, aby mohli nemovitost koupit. Jeden ze zájemců měl o nemovitost tak velký zájem, že se nakonec rozhodl ostatní zájemce přeplatit a za dům zaplatil o 200 000 Kč více, než majitelka požadovala.

Prodejte výhodně svou nemovitost i vy

Na příkladu naší klientky je jasně patrné, že věnovat dostatečnou pozornost všem stránkám prodeje nemovitosti se jednoznačně vyplatí. Spíše než opakovaně snižovat cenu nemovitosti a tím podkopávat důvěru v prodávanou nemovitost je mnohem přínosnější investovat čas do kvalitní prezentace při prodeji.

Zajímá vás, jaké další možnosti prezentace skýtají moderní technologie? Podívejte se na naše video, ve kterém vám ukážeme, co všechno zahrnuje práce realitního makléře. A rádi vás provedeme také prodejem vaší nemovitosti. Kontaktujte nás!